Adventi interjúsorozat a Három Királyfi, Három Királylány alelnökével, Újvári Enikővel

Van egy kezdeményezésünk: Jó ügyekhez jó üzenetek kellenek! Minden alkalommal meghívunk egy civilest, hogy részt vegyen az Impact lab prezentációs nyílt képzésünkön. Az elmúlt két évben tíz hazai civil szervezet kulisszái mögé is betekinthettünk. Magunk sem gondoltuk volna, hogy őket megismerve ráleltünk a 21. századi eposzi hősökre. Amit ők csinálnak, az abszolút megérdemli a figyelmet és törődést.

Szeretnénk, ha ti is megismernétek őket, az üzeneteiket és általuk mesélnénk magunkról is, hogy milyen is velünk formálódni és fejlődni.


Fotó: MH/Purger Tamás

Enikő a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom egyik alelnöke és a munka világával foglalkozó Balansz Program vezetője. Egy csomó szuper kezdeményezésen dolgoznak, mint a Családbarát Vállalat, az Apafüzetek, az  Emeljük magasba a gyerekeket és még bőven sorolhatnám. Ő mesél most a szervezetről, a kommunikációs kihívásaikról és persze rólunk.

Mi a Három Királyfi, Három Királylány küldetése?

A Mozgalom és benne a Balansz Program országos, széles társadalmi csoportot megszólító, szemléletformáló kezdeményezés. Fő célkitűzésünk, hogy segítsük a fiatalok családdal kapcsolatos álmainak a megvalósulását, hogy annyi gyermek szülessen, amennyit szeretnének (mert sajnos kevesebb a tényelegesen megszületett gyermek, mint a vágyak szintjén megszületettek). A boldogságkutatók mind kiemelik a család nagy jelentőségét. Mi magunk is egy kutatási eredményekre alapozott 10 pontos ok-lista alapján dolgozzuk ki tevékenységünket. Egyik fontos terep a munka-magánélet, a munka világa – ez a Balansz Program működési területe – én ezzel foglalkozom.

Sokszor beszélgettünk arról, milyen fontos is megtalálni a mondandónk esszenciáját. Mi lenne a ti egymondatos üzenetetek a világnak?

Minden fiatal egyszer majd boldog idős legyen, mi ezért tűzön-vízen át támogatjuk őket a családdal kapcsolatos álmaik megvalósításában.

Kép forrása: Siklós város hivatalos oldala

Hogyan tudjátok ezt az üzenetet minél többekhez eljuttatni?

Fontosnak tartjuk a kommunikációnk során, hogy mindig tartsuk a fókuszt és egyszerűsítsük a mondanivalónkat. Mivel a 10 pontos lista miatt szerteágazó a tevékenységünk, a különböző területeknél más-más a célcsoport, mások az eszközök. Egyszerre kell megszólítanunk vállalatvezetőket, kisgyermekes családokat, fiatalokat, médiamunkásokat és bizonyos projekteknél nagyszülőket, tanárokat is. Akkor tudjuk őket elérni, ha a mondanivalónk valóban a hallgatóságunk kérdéseire válaszol. Amire pedig mostanában már tudatosan is figyelünk, hogy építsünk történeteket, jó példákat a kommunikációnkba, mert ezek segítenek bennünket, így egymástól is könnyebben tanulunk.

Hogyan méritek a kommunikációtok sikerét?

Szemléletformálásról lévén szó kitartóak  és türelmesek vagyunk. Célunk elérését évtizedekben lehet majd mérni, de áttételesen figyeljük, hány résztvevője van egy-egy eseményünknek, mennyire sikerül tematizálnunk a közbeszédet, hányan jelentkeznek és milyen anyagokkal a pályázatainkra, hova és hányszor hívnak minket előadni, együttműködni, változik-e a hozzáállás a kisgyermekesekhez pozitív értelemben.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást?

Számunkra a legnagyobb nehézség a 16-35 év közötti korosztály megszólítása. Az igényeiket felmérjük, de még így is nehéz a csatornák megtalálása és a fiatalok mozgósítása.

Kép forrása:
https://www.haromkiralyfi.hu/csaladbarat-vallalat-gala

Melyik a kedvenc olyan történeted, ami megmutatta neked, hogy ez az ügy másoknak is fontos?

Idén különösen sokan szólítottak meg azzal, hogy csatlakozni szeretnének a mi történetünkhöz, része szeretnének lenni a missziónknak. Az egyik legutóbbi egy iroda dizájnnal foglalkozó kiállításhoz kapcsolódik. Először is a szervezők azzal kerestek meg, hogy ez az első ilyen expo-juk és nem lenne teljes, ha nem lenne benne gyerekbarát iroda vonal – ehhez pedig kétségtelenül mi vagyunk a leghitelesebb partner számukra. De ezen belül is van három másik epizód, ami szívemnek kedves.


Egy: a drága dizájn termékekkel pro bono  tervezték meg és rendezték be a Mozgalom gyerekbarát iroda standját számunkra eddig ismeretlen cégek, akiknek a vezetői abban is partnerek voltak, hogy az expo családi napon akadályverseny pályaként szerepeljenek a gyerekeknek. A stand egyébként az expo sztárja volt. Mindenki szívesen jött hozzánk megpihenni. A családnap program minden eseményét együtt szerveztük a családbarát vállalatok önkéntes kollégáival, akik erre áldoztak az idejükből szombaton!
Kettő: a családbarát vállalat panelbeszélgetés után egy riporter interjú előtt elszoruló hangon azt mondta nekem: Meg kell vallanom Önnek, hogy teljesen a beszélgetés hatása alatt vagyok! Ahogy ezek a komoly cégvezetők ott beszélgettek komoly dolgokról és közben sütött róluk a szeretet!  Ilyet én még nem láttam. – Ez a reakció megkapó volt számomra.
A harmadik: ugyanezen a napon odajött hozzám egy nagy amerikai iroda minősítő rendszer egyik atyja és felkért minket, hogy ezt a mi családbarát programunkat exportáljuk ki nekik Amerikába. Nagy szükségük lenne rá. – mondta.
És ez csak egy esemény egyetlen napja! Kell ennél jobb üzemanyag a működéshez?

Miért döntöttetek úgy, hogy részt vesztek az Impact lab prezentációs ösztöndíj programján?

Minden eszköz, ami a civil szervezetet abban segíti, hogy komolyan vegyék, a szaktudását elismerjék (el tudja adni magát minden értelemben) nagy kincs. A civil társadalom itthon még ma is küzd azzal az előítélettel, hogy ők csak “lelkes amatőrök”. Ezt a negatív előfeltételezést csak magas szintű szakmai és kommunikációs profizmussal lehet legyűrni. De le lehet!

Milyen volt velünk együtt formálódni?

Számomra az Impact Lab élmény és fejlődés. Az azonnal jól használható tudás megszerzésének a helye, ahol a másoktól tanulás és a javtó/megerősítő visszajelzések, tehát egymás építése legalább akkora élmény volt, mint a szakértők okos iránymutatása. 

Ha szeretnéd jobban megismerni a Három Királyfi, Három Királylány történetét, kövesd őket!

Érdekel az Impact lab ösztöndíj? Jelentkezz!

Ha pedig kíváncsi vagy az Impact lab prezentációs műhelyünkre, olvasd el a programunkat!